خلاصه ای از کتاب "طریق وصال" نوشته استاد مرتضی آقا تهرانی

تهذیب وتزکیه نفس ؛از برترین واجباتی است که خداوند متعال سعادت آدمی را در گرو آن نهاده است . بی تردید ؛ انجام این وظیفه سترگ ؛ جز با

برنامه ریزی دقیق عبادی و استفاده بهینه از زمان و لحظه لحظه های عمر در پرتو تعالیم قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) میسر نیست.به علاوه ؛ در طول سال ؛ ماه ها ؛ روز ها ؛ شب ها ؛ و ساعات مبارکی وجود دارد که درک و استفاده از آنها ؛اراده و توفیق ویژه ای می طلبد.

خلاصه ای از کتاب "از خود تا خدا" نوشته استاد مرتضی آقا تهرانی

انسان به طور فطری طالب علم و جستجوگر است ، او از ریزترین ذرات تا بزرگترین کهکشانها، همه را مورد مطالعه قرار می دهد و جزئیات زندگی حیواناتی را می داند که در اعماق دریاها و یا در دل غارهای پیچ در پیچ زیرزمینی زندگی می کند ؛ اما آن گونه که شایسته است به دنبال شناخت خود نیست ، به راستی چرا اینگونه است .

اگر معرفت دارای لایه های مختلفی باشد ، همگان از لایه بیرونی آگاهند : نام من ، پدر من،تاریخ تولدم و... اما آیا با این آگاهی ، خدا را هم خواهم شناخت ؟

خلاصه ای از کتاب "لذت حضور" نوشته استاد مرتضی آقا تهرانی

از روح و حقيقت عبادات كه همان حضور قلبي است، چه خوانده ايد؟ آيا به راستي غايب بودن دل ها در محضر يار از عدم شناخت ما حكايت نمي كند؟ اين كتاب با ارائه ي راهكارهايي عملي در زمينه ي ايجاد حضور قلب در عبادات و تبيين روش هاي تقويت حضور روحاني انسان در پيش گاه حضرت حق در اثناي عبادات به ويژه نماز، بر آن است تا ما را لذت حضور بچشاند.

اشتراک در اخلاق، ضد اخلاق، گناه، معصیت، تهذیب اخلاق، آقاتهرانی