فیلم| سرهنگ ارتشی که رهبر انقلاب امروز از حرکت او تجلیل کردند

رهبر انقلاب در دیدار امروز فرماندهان ارتش فرمودند: اینکه یک سرهنگ ارتش خم شود تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش او سوار وسیله نقلیه شود، جلوه‌هایی از صداقت ارتش در بیان شعار «ارتش فدای ملت» است.
 

https://www.farsnews.com/media/13980128001074
 

مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند


آیت الله مکارم شیرازی:مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند/قاچاق و اختلاس ثمره بی توجهی به فرهنگ است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برخی از مسائلی که جدیدا به ما خبر داده اند به گونه است که نمی توان آن را بیان کرد گفت: امیدواریم که مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند.
 

[مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند/قاچاق و اختلاس ثمره بی توجهی به فرهنگ است]

جشن تولد آقای جهانگیری+ عکس+کاریکاتور

به دنبال انتشار خبر جشن تولد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در کاخ سعدآباد برخی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از این مراسم نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند. کاربران در صفحات توئیتری به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اشاره  و هشتگ‌ #جشن_تولد_جهانگیری و #اشرافی‌_گری و#اشرافیت را داغ کردند.

گفتنی است، جشن تولد اسحاق جهانگیری، صاحب امتیاز ماهنامه صنعت و توسعه، به همراه اعضای تحریریه آن در کاخ سعدآباد برگزار شد. نخستین شماره مجله «صنعت و توسعه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی اسحاق جهانگیری و با سردبیری امیرحسین مهدوی در آبان ماه سال ۸۵ منتشر شد.

 

بازدید دانش پژوهان ارشد از مدرسه مسجد

 در تاریخ 13/10/1397 دانش پژوهان ارشد گروه اخلاق به همراه مدیر محترم گروه؛ استاد حسینخانی از مدرسه مسجد محور خاتم الانبیا دیدار به عمل آورده و راجع به تعلیم و تربیت در این مرکز گزارشی توسط مدیر آن مدرسه ارائه و به بازبینی از فعالیت های آن مدرسه پرداختند.

گزارش کوتاهی از این دیدار در لینک زیر جهت دانلود قرار داده شده است:

 
 

افق پیش رو و چشم انداز آینده طلاب رشته اخلاق اسلامی

نشست علمی با حضور استاد عالم زاده نوری و دانش پژوهان کارشناسی و ارشد رشته تربیت مربی اخلاق در تاریخ 1397/10/06 در سالن اندیشه موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی تشکیل گردید. موضوع و محور بحث در این نشست علمی افق پیش رو و چشم انداز آینده طلاب رشته اخلاق اسلامی بود.

خلاصه مطالب این نشست توسط حجة الاسلام بهروزنژاد ثبت گردیده و در لینک قابل دریافت است:

چادر و حجاب مانع پیشرفت

دوره‌ی موسوم به کشف حجاب، یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ فرهنگی ایران معاصر را شکل می‌دهد که سنگ بنای شکل‌گیری نظامی فاسد از حیث اخلاقی و فرهنگی و رشد نسلی در معرض آلودگی را گذاشت که با بهانه‌هایی نظیر تجددخواهی، دوری از سنت، احترام به حقوق زنان و... جامعه را به سمت بی‌بندوباری، مصرف‌زدگی، دین‌گریزی و غرب‌زدگی سوق داد.

اولین نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری

اولین نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری ظهر جمعه ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ در مصلای امام خمینی تهران اقامه شد. امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به عظمت روز جمعه، نماز جمعه را «حج هفتگی» خواند و گفت: حضور در نماز جمعه، به برادران و خواهران دینی نیرو می‌بخشد و آن‌ها را برای آغاز هفته‌ای دیگر آماده می‌کند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری امام جمعه جدید تهران از برداشتن دو ردیف از نرده‌های میان مسئولان و مردم خبر داد.

پس از سی سال آمد + عکس

قاری شهید سیدمجتبی میرغفاری سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و حدود ۳۰ سال پس از شهادتش نامه‌ای از او پیدا شد...

شهید میر‌غفاری روز ۱۴ دی‌ماه ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در قطعه ۲۶ بهشت زهرا آرام گرفت. امّا ۳۰ سال پس از شهادت وی، همسرش در بین وسایل قدیمی خانواده و در لای یک کتاب نامه‌ای از او پیدا می‌کند که در این نامه موضوعات عجیبی از شهید بیان شده است.

خانواده شهید این نامه را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند که در ادامه تصویر و متن آن تقدیم می‌شود.

 

صفحه‌ها

اشتراک در اخبار اخلاقی