تشرّف خدمت مهدی موعود (عج)

 تشرّف ندارى
آيت اللّه كشميرى مى ‏فرمودند: ما با يكى از آقايان در نجف، هم صحبت بوديم و مجالست داشتيم. بعد از مدتى شنيدم كه عده‏ اى از جوانان پاك دل در شب جمعه (يا شبهاى شنبه) خدمت آن آقا مى ‏روند و از او در مورد حضرت ولى عصر (عليه السلام) سؤال مى ‏كنند و ايشان هم پاسخ مى ‏دهد.
 گفتم: ايشان عالم درس خوانده‏اى هستند و به سؤالات پاسخ مى ‏دهند، تا اين مرحله اشكالى ندارد، ولى اگر از اين مرحله فراتر رود و آن هايى كه به مجلس او مى‏ روند به اين باور برسند كه او خدمت حضرت تشرف دارد آن وقت خطرناك مى ‏شود.
 يك روز من به منزل آن آقا رفتم و ديدم هفت يا هشت نفر از جوانان نشسته ‏اند و مرتب گريه مى ‏كنند بعد از اين كه مجلس تمام شد، از او پرسيدم: تو به اين جوانان گفته‏ اى كه تشرف ندارى؟ گفت: نه. گفتم: چرا اجازه مى ‏دهى كه اين جوانان سرگردان باشند؟ آنان فكر مى ‏كنند حرفهايت وحى مُنزل است و اين مسائل را از محضر حضرت پرسيده ‏اى يا از جانب حضرت افاضه شده است بعد گفتم: اين بساط را جمع كن.
 
ملاقات با امام زمان (‏عليه السلام) آيا ممكن است و اين قدر كه ادعاى رؤيت مى ‏كنند، علت چيست؟
 ج: ملاقات با امام‏ (عليه السلام) ممكن است، لكن نوعاً خواب يا مكاشفه است و عده ‏اى براى باز كردن دكان دنيوى و مريد جمع كردن، نسبت رؤيت به امام‏ (عليه السلام) مى ‏دهند و افرادى مانند سيد بن طاووس كه شخصى ممتاز بوده خود امام (‏عليه السلام) را مى ‏ديده است.
 
آيا امام زمان‏ (عليه السلام) زن و فرزند دارد و آنان هم همانند ديگران مى ‏ميرند؟
 ج: آرى زن و فرزند دارد و آنها هم وفات دارند.
 
براى تشرّف و زيارت حضرت بقية الله خواندن كدام دعا بهتر است؟
 ج: انسان هر روز ساعتى با خواندن زيارت آل ياسين كه در مفاتيح الجنان آمده است به اضافه 110 مرتبه «المستغاث بك يابن الحسن» به شرط آن كه شرايط لازم را هم داشته باشد، براى تشرف خوب است.
 
در نماز امام زمان كه صد مرتبه (اياك نعبد و اياك نستعين) مى‏ گوئيم، شيطان وسوسه مى ‏كند كه اين انحصار در عبادت او و استعانت و يارى از او دروغ است. فرمود: استعاذه كنيد به خدا از شيطان رجيم.
 
خيلى‏ ها مى ‏گويند عصر جمعه و شب شنبه غمگين است؟
 ج: چون روز جمعه روز امام زمان (‏عليه السلام) است و اعمال شيعيان را مى ‏نگرد، محزون مى ‏شود. او مصدر است پس مشتقات او هم به حزن او محزون مى ‏شوند.
 
دستورى براى قرب به امام زمان و نزديك شدن به آن حضرت بفرمائيد؟
 ج: خلوت با حضرت. روزى يك ساعت با حضرت خلوت كند. متوجه حضرت بشود، زيارت سلام على آل ياسين را بخواند بعد زياد بگويد: يا صاحب الزمان اغثنى، يا صاحب الزمان ادركنى، المستعان بك يابن الحسن، زياد بگويد توسل بكند به ايشان، يك خرده يك خرده رفاقت پيدا مى‏ شود.

منبع: http://erfanekeshmiri.ir/pages/solook

موضوع سایت رویش: