مبارزات آیت الله شهید مدنی در 1351 تا 1354

خرم آباد:

  با دعوت عده ای از روحانیون سرشناس و متعهد خرم آباد، آیت الله مدنی به خرم آباد عزیمت کرده، فصل دیگری از زندگی پر فراز و نشیب و سراسر مبارزه خود را آغاز می كند. شهید مدنی در خرم آباد و در حوزه علمیه كمالوند، فعالیت خود را با تدریس درس خارج آغاز می كند و بعد از مدتی با حكم حضرت امام (قدس سره)، سرپرستی این حوزه را نیز بر عهده می گیرد. در همین دوره، وی كتابهای امام از جمله توصیح المسائل و تحریر الوسیله را در خرم آباد توزیع می كند و به رغم خفقان حاكم، درباره مرجعیت امام در مناسبتهای مختلف تبلیغ می كند. همچنین در هر فرصتی و به اشكال گوناگون مردم را به بیداری و آگاهی فرا می خواند، آنان را از مفاسد دستگاه آگاه ساخته، نقشه های شوم استعمار و رژیم طاغوتی را بر ملا می سازد و رهبر واقعی را به مردم معرفی و چهره اصلی و پلید شاه را افشا می كند.

 

تبعیدگاه:

  آیت الله مدنی در سال 1354 به  نور آباد ممسنی (به مدت11 ماه)  و در  سال 1356 به گنبد گاووس ( 11 ماه)  و سپس در سال 1357 به بندر كنگان و از آنجا در تابستان 1357به مهاباد تبعید می شود.

سرانجام آیت الله مدنی در پایان مدت تبعید به در خواست علمای مبارز تبریز به این شهر عزیمت می كند. در تبریز فعالیتهای انقلابی شهید مدنی روز به روز علنی تر می گردد. ساواك وجود ایشان را در تبریز تحمل نكرده، شبانه وی را دستگیر و از تبریز تبعید می كند.

 

http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=31562

 

موضوع سایت رویش: