مرحوم بافقی و ارتباط و توسل به امام عصر - عج

مرحوم حجت الاسلام " اسدالله بافقي"، برادر بزرگتر شهيد  "شيخ محمد تقي بافقي" كه شخصيّت راستگو و درست‌كار و مورد اعتمادي بود، در اين مورد مي‌فرمود:

مرحوم آيت الله بافقي از كساني بود كه بارها به ديدار حضرت ولي عصر -عجل ‌الله‌ تعالي ‌فرجه‌الشريف- نائل آمده بود و مي‌گفت: اگر مرا نكشند زنده خواهم بود تا آن حضرت ظهور نمايند و اگر مرا بكشند، بعداز ظهور به دنیا رجعت خواهم كرد و در ركابش خدمت می كنم و دين خدا را ياري می نمايم.
نكته مهم اين‌ كه آن‌ چه از تشرّفات و توسلّات ايشان به امام زمان -عليه‌السلام- بر مي‌آيد؛ نشانگر صميميت زيادي است كه بين ايشان و امام و مقتداي خود بوده است.
آن مرحوم نمونه آشكاري از اولياء الهي بود كه نمايانگر اين حقيقت قرار گرفت كه همچون اوّلين قرن‌ها، با وجود زمان غيبت، مي‌توان با ايجاد سنخيّت روحي از بُعد ملكي و ملكوتي به امام عصر -ارواحنافداه- نزديك شد. آن هم در بدترين شرايط روزگار و دوران ظهور ظلم و فساد.

مرحوم رازي  مي‌فرمايند:
آيت الله بافقي از شيفتگان و دلباختگان آن حضرت بود و در تمام شدايد و گرفتاري‌ها ، جز به آن حضرت توسل نمي‌جست و مي‌فرمود:
غير ممكن است كه كسي درب خانه امام زمان -عليه‌السلام- را بكوبد و در به روي او باز نشود، به ياد دارم كه مي‌فرمود:
 اگر مشكل مهمي برايتان پيش آمد در سحر شب جمعه در جاي خلوتي 70 بار با اين كلمات به محضر امام عصر -ارواحنافداه- استغاثه كنيد كه بسيار تجربه شده است :
  يا فَارِسَ الحِجاز أدرِكني، يَا أباصالِحَ المَهدي أدرِكنِي، يَا أباالقاسِم المَهدِي أدرِكنِي يَا صاحِب‌َالزَّمان أدرِكنِي، أدرِكنِي أدِركنِي وَ لا تَدَع عَني فَإنّي عاجِزٌ ذليلٌ. 

هم چنين مي‌فرمود:‌ نماز امام زمان -ارواحنافداه- در سحر شب جمعه بسيار توسل مؤثری است.

موضوع سایت رویش: