معرفت دو نوع است

سلام عليكم طبق آيه ١٧٢ سوره اعراف و آيه ٧٨ سوره نحل، علماء میگويند: قرآن كريم دو گونه «معرفت» را به ما معرفی میكند: علم حضوری كه اكتسابی نيست و فطری انسان بوده و هست و علم حصولی كه از طريق حوزه و دانشگاه كسب میشود. بنابراين، علماء میگويند كه معرفت‌هاى شهودى و فطرى كه به ربوبيت خدا و عبوديت خود انسان‌ها باز میگردد از آغاز آفرينش همواره با انسان بوده و هست. اگر از يك كودك ٦ يا ٧ ساله بپرسيم كه خدا كيست و تو را چه كسى به اين دنيا آورده؟ گيج میشود و از مفاهيم آن سر در نمیآورد. سوال: با اين حال، با در نظر داشت اينكه گفته شد كه خداشناسى و عبوديت انسان معرفت فطرى است و از آغاز آفرينش با انسان است، آيا اين معرفت در دوران كودكى بطور ناشناخته و پنهانى در انسان وجود دارد كه انسان در آن دوران از آن بى‌خبر است و با گذشت زمان و رشد عقل اين معرفت براى انسان قابل شناخت و درك میشود؟